Opublikowany przez: czerwona panienka 2011-12-28 21:07:08
Kupując wycieczkę w grudniu większość biur podróży oferuje duże zniżki- problem jest jeden- trzeba podjąć dokładną decyzję o terminie. Dla większości może być to problemem bo mało kto w grudniu planuje wakacyjny urlop.
Prócz plusów wykupowanie wycieczki wakacyjnej zimą może mieć też masę minusów. Musimy dokładnie czytać umowy i zadbać by wykupić gwarancję ceny. Wtedy możemy spać spokojnie i nie martwić się o zmiany w kursie euro. Wiele biur podróży nie przedstawia nam naszych praw. Są one spisane UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów).
Najważniejsze z nich o których powinniśmy pamiętać wykupując wycieczkę to:
koszt imprezy, po podpisaniu umowy przez konsumenta, nie może ulec zmianie
Możliwe jest to jedynie wtedy gdy jest to zawarte w umowie ale wyłącznie w określonych przypadkach np.: wzrost kursów walut, kosztów transportu oraz podatków, opłat urzędowych, lotniskowych czy przeładunkowych w portach morskich. Każda zmiana w umowie musi być udokumentowana. Oczywiście mamy prawo nie zgodzić się na dopłatę- warto o tym pamiętać gdyż biura podróży nie zawsze nam o tym mówią! Gdy nie zgodzimy się na dopłatę mamy możliwość odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów. Jeśli za wycieczkę już zapłaciliśmy nic straconego- biuro podróży jest zobowiązane zwrócić nam całą kwotę!
warto dokładnie przeczytać umowę i poprosić o doprecyzowanie ogólnych postanowień
Coś co dla nas jest blisko nie zawsze blisko jest dla organizatora wycieczki. Warto dobrze wypytać się o wszystkie szczegóły i w niektórych wypadkach poprosić o wytłumaczenie jak dla dziecka przez co zaoszczędzimy sobie niespodzianek na miejscu.
wycieczkikupione w ofertach promocyjnych np. first minute, last minute też można reklamować choć część biur oczywiście nie uprzedza o tym swoich klientów to warto o tym pamiętać.
trzy gwiazdki w Polsce, nie oznaczają takiego samego standardu hotelu np. w Egipcie, czy Tunezji
ale spokojnie jeśli na miejscu okaże się że nasz pięciogwiazdkowy hotel jest hotelem dwugwiazdkowym możemy to zareklamować. Biura podróży są zobowiązane poinformować nas o faktycznym standardzie hotelu do którego się wybieramy
jeżeli biuro podróży nie uznaje złożonej reklamacji, poprośmy o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów
Pomóc nam może również Federacja Konsumentów oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Myślę, że te rady powinny pomóc osobom bojącym się ryzyka przy kupnie wycieczki na odległy termin na podjęcie dobrej decyzji. A osoby, które już zakupiły wycieczki będą z nich zadowolone i nie będą musiały korzystać z reklamacji. Póki co to życzę nam śniegu- wtedy bardziej zatęsknimy za latem.
Przy tworzeniu tego artykułu korzystałam z informacji zawartych na stronie www.senior.pl
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.